מיכל ברקו שטיינמץ, אופטומטריסטית קלינית, קשר עין

8 עצות מועילות למשתמשי הסמארטפונים

מאמץ עיניים דיגיטלי עלול להיווצר כתוצאה מעבודה ומגלישה ממושכת בטלפונים חכמים (סמארטפון) ובטאבלטים. כאשר אנו מסתכלים על מסך הסמארטפון, אנו למעשה מאמצים את העיניים שלנו הרבה יותר מאשר בזמן צפייה במסך הטלוויזיה או בעת עבודה מול מסך מחשב, הודות לגודל הקטן יחסית של טקסט ותמונות, ומרחק העיניים שלנו מהמכשיר. מאמץ עיניים דיגיטלי עלול להוביל לתופעות לא נעימות כמו למשל יובש בעיניים, דמעת, אודם, גרד, עייפות מוגברת ואף טשטוש ראייה וכאבי ראש. גם התנאים הסביבתיים בהם אנו נמצאים מעלים את הסיכון לתופעות - תאורה מסנוורת, רמות ניגודיות לא תקינות של המסך ובהירותו, ולעיתים גם הרכבה ממושכת של עדשות מגע.

מיכל ברקו שטיינמץ, אופטומטריסטית קלינית, קשר עין

לפניכם 8 עצות מועילות איך ניתן להקטין את מאמץ העיניים הדיגיטלי, על ידי כך שנאמץ מספר הרגלים פשוטים בשגרת היום יום שלנו.

1. מצמוץ יכול לעזור

מצמוץ תכוף מאפשר שמירה על לחות העיניים ומפחית יובש וגירוי. כאשר אנו מביטים במסכים תדיקות המצמוץ יורדת באופן טבעי, ואז העין עלולה להתייבש. ניתן להימנע מכך מצמוץ מכוון אחת ל 3-4 שניות. היו מודעים לכך והשתדלו לעפעף במהלך העבודה מול המסך (בונוס קטן: מצמוץ תכוף עוזר גם למקד את עיניכם).

2. גודל הטקסט והניגודיות

התאמת גודל וניגודיות הטקסט בסמארטפונים שלכם תפחית את מאמץ העין ותקל עליכם בביצוע פעולות פשוטות כמו קריאת תוכן מהנייד, הודעות דואר אלקטרוני, פגישות בלוח שנה ועוד. יש לכוון את גודל הטקסט והניגודיות כך שלא יגרמו לסנוור יתר או מאמץ מיותר.

3. בוהק המסך ובהירותו

בהירות מסך שאינה מותאמת (מסך בהיר או כהה מידי) מאמצת את העיניים ועלולה להוביל לבעיות בשמירה על מיקוד ראייה תקין. יש להתאים את בהירות המסך כך שתהיה בערך כמו רמת האור בסביבתכם (באמצעות הגדרות הטלפון).

4. נקו את המסך

נקו את מסך הטלפון שלכם באופן קבוע באמצעות מטלית, על מנת לנקות ולהסיר לכלוך, אבק, כתמים וטביעות אצבעות, המפחיתים את ניגודיות הצבעים ואת תנאי הראות.

5. ודאו שאין השתקפות על המסך

ההשתקפות מפריעה לעיניים להתמקד. תמיד עדיף מסך מט ולא מבריק כדי שתהיה כמה שפחות השתקפות מהסביבה על המסך.

6. קחו הפסקות

תנו הפסקה לעיניכם מידי מספר דקות. כשאתם בהפסקה, יש להסתכל על חפצים או על אזורים המרוחקים 6 מטר לפחות למספר שניות. פעולה זו משחררת את שרירי העין שלכם.

7. החזיקו את הטלפון החכם או הטאבלט רחוק מכם

מרחק קצר מדי (עד 20 ס"מ מהפנים) אינו טוב לעיניים שלכם. בעת הצפייה במסך, נסו להחזיק את הטלפון הסלולארי במרחק של לפחות 40-45 ס"מ מעיניכם. מומלץ להתרגל למרחק חדש זה כדי להקל על העיניים.

8. סובלים מיובש בעיניים? השתמשו בטיפות ליובש בעיניים סיסטיין אולטרה!

בהייה ממושכת במסכים עלולה להשאיר את עינינו יבשות וחסרות לחות והגנה. במחקרים שנעשו לאחרונה בארה"ב נמצא שכ-70% מהעובדים מול מסכים סובלים מיובש בעיניים.

על מנת להקל על תסמיני היובש וחוסר הנוחות, ניתן להשתמש בטיפות ליובש בעיניים סיסטיין אולטרה. בנוסף אל תכוונו מזגנים, מאווררים, מקורות חום ישירות אליכם, הללו מגבירים את תחושת היובש בעיניים.

 

הכותבת היא אופטומטריסטית קלינית, בעלת מכון אופטיקה ואופטומטריה "קשר עין": http://www.kesher-ayen.co.il/

אני מאשר/ת קבלת מסרים על הטבות, מבצעים ומידע שיווקי מלפידות מדיקל